Zespół Szkolno-Przedszkolny w Somiance

Jesteś tutaj: Start / KL.IV / JĘZYK ANGIELSKI

JĘZYK ANGIELSKI

 

24th June

 

Subject: Jak kupić bilet na pociąg ?

 

Obejrzyjcie filmiki, starajcie się zapamiętać, mogą przydać się w wakacje.

 

https://www.youtube.com/watch?v=XGiVwlQ0fZI

 

https://www.youtube.com/watch?v=MB1mdDk6D3k

 

25th June

 

Subject: Ćwiczenia utrwalające znajomość słownictwa i struktur językowych z rozdz.1-6.

 

Proszę uzupełnić brakujące  ćwiczenia z zeszytów ćwiczeń z rozdz.1-6.

 

Pozdrawiam i życzę bezpiecznych wakacji.

 

M.Kucharczyk

 

19th June

Subject: My day. Nazwy czynności dnia codziennego.

1. Otwórzcie podręcznik na stronę 89.

2. Dopasujcie wyrażenia do właściwych elementów na obrazku (ex. 1/89) Wspomagajcie się słowniczkiem zamieszczonym na str. 127-128 w podręczniku. Zapiszcie wszystko do zeszytu. Zapamiętajcie nowe wyrażenia.

3. Posłuchajcie nagrania i powtórzcie nowe wyrażenia ( 3.1).

4. Wykonajcie do zeszytu ćw.3,4/89.

Take care

M. Kucharczyk

 

10th June

Subject: Opisywanie członków swojej rodziny.

 

1. Otwórzcie podręcznik na str.83.

 

2. Napiszcie w zeszycie następujące nagłówki: Name, Height (wzrost), Hair (włosy), Eyes ( oczy), Good at (dobry w ), personality (osobowość).

 

3. Przeczytajcie tekst i zapiszcie pod każdym nagłówkiem właściwą informację.

 

4. Zapiszcie do zeszytu notatkę z tabeli, ćw. 7/83. Zapamiętajcie: Spójnik but tłumaczymy ale, and – i. Przed but stawiamy przecinek.

 

5. Uzupełnijcie zdania z ćw.7/83.

 

6. Wykorzystajcie swoje notatki i opiszcie w zeszycie wybraną osobę ze swojej rodziny w 40-50 słowach.

 

 

12th June

 

Subject: Revision unit 6. Podsumowanie i utrwalenie wiadomości z rozdz.6.

 

Otwórzcie podręczniki na stronie 85 i wykonajcie do zeszytu wszystkie ćwiczenia z powtórzenia.

 

Powtórzcie słówka z rozdziału 6-str.127.

 

Pozdrawiam.

 

MK.

 

3rd June

Subject: Określanie przynależności przedmiotów za pomocą przymiotników dzierżawczych.                        

1. Otwórzcie podręcznik na stronie 80.

2. Posłuchajcie nagrania i powtórzcie zdania (2.48). Przepiszcie do zeszytu tabelę i nauczcie się na pamięć przymiotników dzierżawczych.

3. Napiszcie w zeszycie właściwe zdania ćw.2/80.

4. Wykonajcie ćw. 3,4/80 (podręcznik) do zeszytu oraz 4,5/34 z zeszytu ćwiczeń.

 

4th June

Subject: Zaimki wskazujące this, that, these, those.

1. Otwórzcie podręcznik na stronie 80.

2. Posłuchajcie nagrania i powtórzcie zdania (2.51). Przepiszcie do zeszytu tabelę.

Zapamiętajcie: These używamy, gdy wskazujemy ludzi lub rzeczy blisko nas.

 

                            Stosujemy w liczbie mnogiej.

 

                            Those używamy, gdy wskazujemy ludzi lub rzeczy w oddaleniu.

 

                           Stosujemy w liczbie mnogiej.

 

                          This używamy, gdy wskazujemy człowieka lub rzecz blisko nas (stosujemy w liczbie pojedynczej).

 

                         That używamy, gdy wskazujemy człowieka lub rzecz w oddaleniu (stosujemy w liczbie pojedynczej).

 

3. Wykonajcie ćw.6/80.

4. Wykonajcie ćw. 6/34 z zeszytu ćwiczeń.

 

5th June

Subject: Amazing talents.  Utalentowane dzieci- wyrażanie opinii w oparciu o przeczytany tekst.

Posłuchajcie nagrania i przeczytajcie tekst. Przetłumaczcie go, znaczenie nowych wyrazów sprawdźcie w słowniczku na końcu książki lub skorzystajcie ze słownika online (polecam ling.pl).

 Wykonajcie ćw. 2/82 do zeszytu.