JĘZYK ANGIELSKI
24th June
Subject: Jak kupić bilet na pociąg ?
Obejrzyjcie filmiki, starajcie się zapamiętać, mogą przydać się w wakacje.
https://www.youtube.com/watch?v=XGiVwlQ0fZI
https://www.youtube.com/watch?v=MB1mdDk6D3k
25th June
Subject: Ćwiczenia utrwalające znajomość słownictwa i struktur językowych z rozdz.1-6.
Proszę uzupełnić brakujące ćwiczenia z zeszytów ćwiczeń z rozdz.1-6.
Pozdrawiam i życzę bezpiecznych wakacji.
M.Kucharczyk
19th June
Subject: My day. Nazwy czynności dnia codziennego.
1. Otwórzcie podręcznik na stronę 89.
2. Dopasujcie wyrażenia do właściwych elementów na obrazku (ex. 1/89) Wspomagajcie się słowniczkiem zamieszczonym na str. 127-128 w podręczniku. Zapiszcie wszystko do zeszytu. Zapamiętajcie nowe wyrażenia.
3. Posłuchajcie nagrania i powtórzcie nowe wyrażenia ( 3.1).
4. Wykonajcie do zeszytu ćw.3,4/89.
Take care
M. Kucharczyk
10th June
Subject: Opisywanie członków swojej rodziny.
1. Otwórzcie podręcznik na str.83.
2. Napiszcie w zeszycie następujące nagłówki: Name, Height (wzrost), Hair (włosy), Eyes ( oczy), Good at (dobry w ), personality (osobowość).
3. Przeczytajcie tekst i zapiszcie pod każdym nagłówkiem właściwą informację.
4. Zapiszcie do zeszytu notatkę z tabeli, ćw. 7/83. Zapamiętajcie: Spójnik but tłumaczymy ale, and – i. Przed but stawiamy przecinek.
5. Uzupełnijcie zdania z ćw.7/83.
6. Wykorzystajcie swoje notatki i opiszcie w zeszycie wybraną osobę ze swojej rodziny w 40-50 słowach.
12th June
Subject: Revision unit 6. Podsumowanie i utrwalenie wiadomości z rozdz.6.
Otwórzcie podręczniki na stronie 85 i wykonajcie do zeszytu wszystkie ćwiczenia z powtórzenia.
Powtórzcie słówka z rozdziału 6-str.127.
Pozdrawiam.
MK.
3rd June
Subject: Określanie przynależności przedmiotów za pomocą przymiotników dzierżawczych.
1. Otwórzcie podręcznik na stronie 80.
2. Posłuchajcie nagrania i powtórzcie zdania (2.48). Przepiszcie do zeszytu tabelę i nauczcie się na pamięć przymiotników dzierżawczych.
3. Napiszcie w zeszycie właściwe zdania ćw.2/80.
4. Wykonajcie ćw. 3,4/80 (podręcznik) do zeszytu oraz 4,5/34 z zeszytu ćwiczeń.
4th June
Subject: Zaimki wskazujące this, that, these, those.
1. Otwórzcie podręcznik na stronie 80.
2. Posłuchajcie nagrania i powtórzcie zdania (2.51). Przepiszcie do zeszytu tabelę.
Zapamiętajcie: These używamy, gdy wskazujemy ludzi lub rzeczy blisko nas.
Stosujemy w liczbie mnogiej.
Those używamy, gdy wskazujemy ludzi lub rzeczy w oddaleniu.
Stosujemy w liczbie mnogiej.
This używamy, gdy wskazujemy człowieka lub rzecz blisko nas (stosujemy w liczbie pojedynczej).
That używamy, gdy wskazujemy człowieka lub rzecz w oddaleniu (stosujemy w liczbie pojedynczej).
3. Wykonajcie ćw.6/80.
4. Wykonajcie ćw. 6/34 z zeszytu ćwiczeń.
5th June
Subject: Amazing talents. Utalentowane dzieci- wyrażanie opinii w oparciu o przeczytany tekst.
Posłuchajcie nagrania i przeczytajcie tekst. Przetłumaczcie go, znaczenie nowych wyrazów sprawdźcie w słowniczku na końcu książki lub skorzystajcie ze słownika online (polecam ling.pl).
Wykonajcie ćw. 2/82 do zeszytu.